Dit weekend hadden we afgesproken met mijn schoonzus en zwager op de camping in Brabant. Hun vaste seizoensplaats en voor ons een bezoekje. We kunnen vroeg vertrekken en zijn dan al om 11 uur op de camping, we mogen zelf een plekje uit zoeken en staan dan in de schaduw tegenover Gerrit en Andrea. Maar poeh wat is het warm hè!?
Heel Nederland heeft last van de hitte, dus ook hier in 't Oventje is het niet te doen en doet zijn naam aan.
Als alles staat ga ik even met de honden naar het uitlaat pad, zodat ze even kunnen rennen. Daar komen ook Gerrit en Andrea aan en lopen een klein stukje mee. We eten een boterham en besluiten niets te gaan doen.
Rond een uurtje of drie komt de Hollandse tapaplank op tafel en zitten we gezellig te kletsen, als de zon mee bij onze camper aankomt verkassen we de boel richting de caravan aan de overkant die dan in de schaduw staat. Ondertussen staat onze airco flink aan en zitten de honden lekker in de koelte. Ik ga af en toe even afkoelen, hou niet zo van de hitte.
Na de avond bbq gaan we nog een klein ijsje scoren in het plaatsje Zeeland en zitten nog lekker even buiten. De temperatuur daalt wel wat maar nog steeds is het boven de 30 graden. Morgen moet het iets minder worden. De airco in onze camper doet het in ieder geval goed en wij hebben een heerlijke nacht gehad.
Zaterdag, begint met 26 graden pfffff, weer zo'n dag. Ja ja ik mag niet klagen maar mijn god wat een hitte. De fietsroute die we hadden gepland met de honden wordt geannuleerd en we blijven vandaag bij de camping. Ik ga nog even met Andrea mee naar de Action en Scapino in Uden en scoor nog wat gas busjes en bij de Scapino nog een paar nieuwe Crocs.
In de middag gaan Gerrit en Marco nog even naar van den Elzen een caravan speciaalzaak waar ze ook het een en ander hebben gekocht. Andrea en Gerrit gaan later nog even terug om een mobiele airco voor de caravan te kopen.
In de avond gaat de BBQ weer aan maar daarna is het voor mij genoeg, ik ga douchen en duik de camper in waar het een stuk koeler is. Marco blijft nog even gezellig kletsen maar komt rond 9 uur ook om onder de douche te gaan en blijft dan ook in de camper. In de nacht schrikken we wakker van een paar flinke onweersklappen. Het begint dan ook flink te waaien en regenen. De camper voel je schudden, gelukkig duurt dit niet heel lang en vallen we snel weer in slaap. Zondag morgen is het een stuk aangenamer maar je merkt wel dat het ook vandaag weer een warme dag wordt. Wij ontbijten en gaan dan weer richting het Zeeuwse, weer een gezellig maar zwetend weekend.
Als ik zo terug lees ben ik vooral aan het mopperen op de hitte, net of niemand anders daar last van heeft. Maar goed normaal altijd heel positief ingesteld en nu dus even niet ๐คช, Volgende week zijn we druk met de camper schoonmaken en preppen voor onze zomer vakantie, zin in!!!!
Camping Molenzicht
Voor-Oventje 80
5411 NV Zeeland
campingmolenzicht
Oventje is een buurtschap bij het dorp Zeeland in de Noord-Brabantse gemeente Maashorst. Het bestaat uit enkele tientallen huizen en boerderijen. Op 1 januari 2023 telde het Oventje 500 inwoners, op een oppervlakte van 2,37 km². Het Oventje heeft een eigen bebouwde kom die wordt aangegeven met blauwe plaatsnaamborden.
Reactie plaatsen
Reacties