keuzes, keuzes keuzes.............
Nadat we afgelopen weekend alles hadden afgeplakt was het nog steeds wachten op het spuitpistool. Was niet op voorraad en uiteindelijk kregen we te horen dat ze deze donderdag verstuurd zou worden en dan, als het goed is, vrijdag worden bezorgd. Tot zover dus de reclameslogan 'voor 22.00 uur besteld, de volgende dag in huis". Ik zag dat ze dit spuitpistool ook bij Amazon.nl op voorraad hadden dus meteen daar besteld, en zodra deze binnen kwam konden we dus zeker aan de slag. Plan was dan ook om het spuitpistool wat later in de week binnen kwam, retour te sturen. Zo gezegd zo gedaan, spuitpistool kwam donderdag binnen dus het plan was om vrijdag aan de gang te gaan, edoch na een lange periode van droogte zagen de weersvoorspellingen er niet gunstig uit. Vrijdag nog wel periodes met zon maar voor het weekend gaven ze veel regen af en hier zaten we niet op te wachten.


Rond 09.30 uur was ik thuis en keken we naar het buienalarm wanneer en of we aan de slag konden, ervan uit gaan dat wachten tot het weekend geen optie was. Langer wachten schoot ook niet op wat dan zouden we de camper opnieuw moeten gaan afplakken, dus besloten we om nu meteen aan de slag te gaan.
Eerst alles weer ontvet, toen nogmaals een coating van de primer erover heen. Hierna de 2 componenten gemengd, spuitpistool op de compressor aangesloten en een test stukje gespoten om te kijken of we het gewenste structuur hadden. Je kan het spuitpistool instellen qua structuur van fijn naar grof.
Nadat we het gewenste structuurtje hadden (zo fijn mogelijk) was het moment daar om de camper aan te pakken, ik ben begonnen maar na 5 minuten ging Patty ermee verder, die is hier veel beter in dan ik erin ben. We stonden er wel versteld van hoeveel oppervlakte je met 1 fles kan spuiten. In 1 doos zitten 4 flessen met een blik verharder en we hadden 3 dozen besteld.....En soort van overkill aan verf dus.


De eerste halve fles ging voorspoedig totdat de luchtdruk wegviel en de compressor er mee stopte. Oorzaak, thermische beveiliging ingeschakeld dus wachten totdat de compressor was afgekoeld en hierna sloeg deze weer aan en konden we verder. Dit schoot van geen meter op dus de föhn van Patty gepakt, die ook alleen maar koude lucht blaast, en deze op de koelribben van de compressor gericht zodat we een soort van geforceerde luchtkoeling creëerden, en dit werkte als een tierelier zodat we uiteindelijk de camper in twee coatings van de Raptor lak konden voorzien. Hierna alle afplak tape en papier eraf gehaald, en het nadeel was dat er veel lijmresten van de tape achterbleven. Dat krijg je als het tape er al een week opzit, lekker in het zonnetje!!!
Maar het resultaat is beter dan we verwacht hadden, ziet er super strak uit dus die kunnen we ook weer afvinken. Morgen gaan we aan de gang met het restant van de lijmresten eraf te halen en dan komt de grootste hindernis, het verwijderen van de bestaande stickers omdat de nieuwe sticker ook al binnen zijn.


Oke, de volgende dag begon met....regen! Het is de afgelopen tijd wel erg droog geweest dus het was te verwachten. We besluiten om na het ontbijt eerst het het afplak tape en papier naar de milieu straat te brengen want anders kunnen we niet in de schuur. We mogen het niet bij het oud-papier inleveren en dus bij klein brandbaar afval. Hierna weer naar huis en even meteen het teveel aan verf retour gestuurd en een pakketje voor Niek op de post gedaan en vervolgens weer verder met het verwijderen van de oude stickers, Met de föhn in de aanslag en de truc is om de goede afstand en temperatuur te hanteren zodat de stickers niet afbreken en uit elkaar rekken.
Toen we uiteindelijk de juiste techniek onder de knie hadden stopte het met miezeren en de regen veranderde in ' nu vind ik het niet meer leuk' regen. Dus tijd voor de middag maaltijd.. Lekkere mosterdsoep met een broodje.
Buienalarm geeft aan dat we in de middag nog een droge periode hebben en tot die tijd bestellen we nog een stuk wrap folie en vragen we een offerte aan om een sticker met ons logo te laten printen, zodat we deze op de achterkant van de camper kunnen plakken. Ook bestellen we een nieuw Dethleffs logo voor in de grill.



Als het droog is gaan we weer aan de slag, gaat vrij redelijk maar de sticker op de toegang deur van de camper is een drama, wat we ook proberen, alles breekt af, tot ik een plastic spateltje vind en hiermee schrapen we de sticker er redelijk vlot mee af. Het is inmiddels 16.00 geworden. We stoppen ermee, nu even lekker douchen en een hapje eten met een lekker bioscoopje. Morgen weer verder, en ja ook morgen regent het.



De zondag is aangebroken en we besluiten om toch tussen de buien door het restant van de lijmlaag van de camper te verwijderen, Ik moet zeggen dat dit echt een pleures werk is, maar met genoeg terpentine en veel geduld kregen we toch alles eraf. Na de middag maaltijd waren we er klaar mee, het restantje wat er nog zit doen we de aankomende week in de avonduurtjes. Mede door de regen is het uiteindelijk woensdagavond geworden als de laatste lijmresten het pandje verlaten, nu nog de camper ontvetten en de nieuwe striping kan erop geplakt worden Dit neemt toch meer meetwerk in beslag dan we dachten maar uiteindelijk zit zit de striping er aan beide zijde op.
Nu hebben we nog een paar klusjes open staan, zoals de randen van de luiken en de deur verlichting nog mat zwart spuiten en de luik scharnieren/sloten ook voorzien van een mat zwarte coating. Maar dat gaan we in de loop van volgende week lekker doen. Morgenochtend de camper inpakken en dan gaan we op pad richting Mierlo.



Reactie plaatsen
Reacties